Anàlisi de la campanya electoral

Hui, últim dia de campanya electoral, des de la Candidatura d'Unitat Popular de Pedreguer volem fer una breu anàlisi sobre estos quinze dies i dels reptes municipals que es plantejaran fruit dels resultats del pròxim diumenge.

Hem aprofitat estes dues setmanes per a intentar donar visibilitat al nostre projecte i per a que la gent entenga que hi ha una alternativa a la política de sempre. No hem fet una llista de promeses i projectes ideats en una vesprada dins d'un despatx perquè no creguem en això. El poble l'ha de pensar la gent del poble, les associacions i els col·lectius que treballen tot l'any en eixe sentit. La CUP volem ser la seua veu a l'Ajuntament.

Per tot això, el programa electoral es basa en 4 eixos principals: cal una veu crítica a l’Ajuntament, cal recuperar els serveis públics, afrontar les situacions d’emergència social que existeixen al poble i enfortir el teixit associatiu del municipi.

Per a finalitzar la campanya, ahir dijous es va celebrar el debat organitzat pel Casal Jaume I, i si bé és un tipus de debat que gira al voltant d'uns temes excessivament institucionals, va servir per posar damunt la taula propostes que fa temps que es reivindiquen des d'amplis sectors del poble, com és el cas de les municipalitzacions i que aprofitem per fer les següents apreciacions:

- Tot i no sorprendre'ns la postura del PP referent a la gestió dels serveis municipals, que un polític que té com a principal proposta fer «millor gestió» afirme que la gestió privada és més eficient que la pública, hauria d'implicar la seua immediata dimissió.

- Ens preocupa seriosament el «sí però no» de PSOE i Compromís. Que els dos porten la proposta al seu programa electoral (el PSOE de manera més clara, i Compromís amb l'aclariment de fer-ho «quan la llei ho permeta»), i que quan se'ls diu que ja és possible fer-ho, plantegen hipotètiques pegues amb les que encara no ens hem trobat, o ens plantegen exemples de llocs on la gestió pública no està resultant tan satisfactòria, ens demostra que continua sense haver voluntat de recuperar la gestió d'estos serveis.

- En eixe sentit, des de la CUP deixem clar que la municipalització és possible legalment, que per fer-se, una de les condicions és demostrar que és més beneficiosa econòmicament per a l'Ajuntament, i que existeixen diferents fórmules per afrontar les dificultats en quant a infraestructures amb les que ens podríem trobar, com per exemple mancomunar algun dels serveis entre diversos municipis de la comarca. Si hi ha voluntat, podem fer-ho.

Des de la CUP vos demanem el vostre recolzament per a que el diumenge omplim les urnes de carrer, i per a que des del mateix dilluns exigim a qui entre a l'Ajuntament el respecte que mereixem com a ciutadans, que no hem d’esperar quatre anys per a que ens tornen a fer cas!

Pedregueres i pedreguers, GOVERNEM-NOS!