Comunicat incompatibilitat regidora PP

Comunicat de la CUP sobre la renúncia de la regidora del PP per incompatibilitat.

Al plenari de hui, dijous 22 de febrer, es donarà compte de la renúncia de la regidora del Partit Popular Yolanda Miralles. Esta ve motivada per la moció que vam presentar la CUP a l'últim plenari, que demanava declarar incompatible el fet de ser regidora i, al mateix temps, treballadora municipal.

Com recordareu, els grups municipals del PP i Compromís van coincidir en no veure la incompatibilitat, argumentant que la regidora no es trobava en cap òrgan de decisió i per tant, no tenia cap influència en les decisions que puguen afectar a la seua tasca com a treballadora pública.

Mentre el PP es va limitar a afirmar que eren "totalment compatibles" els càrrecs de regidora i netejadora d'edificis públics, el grup municipal de Compromís no va dubtar en afirmar que "Els principis d'objectivitat i transparència en el desenvolupament del càrrec de regidora estan sobradament garantits perquè no forma part de l'equip de Govern." Inclús van assegurar que "Este govern és el primer que assumeix i practica els principis d'objectivitat i transparència i no dubtaria en denunciar qualsevol infracció." Excusant no haver demanat un informe ells mateixos ja què no era necessari "Des de l'equip de govern no van demanar cap informe perquè no veien incompatibilitat".

Considerem que este episodi, i la seua gestió, ha deixat a Compromís en un mal lloc, evidenciant la falta de transparència i ètica de les que tant prediquen.

Davant l'advertiment de la situació d'incompatibilitat i amb un informe del secretari en el qual es deia que “En un sentit estricte existiria incompatibilitat entre el lloc de treball, de netejadora i el càrrec de Regidora.” (deixant en mans del plenari la decisió) des del govern local no van ser capaços, o no van voler, demanar més informes per tal de reforçar els seus arguments en defensa de la compatibilitat dels dos càrrecs: el de regidora i el d'encarregada del servei de neteja. És més, davant els arguments i acusacions de l'oposició, van mostrar el seu tarannà fent burla sobre la "deficient comprensió lectora" dels nostres regidors o el caràcter assembleari de l'organització.

Com sabeu, després que prosperara la proposta del PSPV de deixar la moció damunt la taula per tal de demanar més informes jurídics, des d'Alcaldia es va consultar a la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i a la Direcció General d'Administració Local, que van concloure de manera taxativa que, efectivament, SÍ que existeix la incompatibilitat que la CUP vam denunciar.

Finalment, la regidora va presentar la seua dimissió el passat dilluns 12 de febrer.

Per tot això des de la CUP de Pedreguer volem manifestar el següent:

• Denunciem la falta de transparència i ètica tant del govern municipal de Compromís com del PP pel fet de mirar cap una altra banda i no actuar en el moment que es produeix la incompatibilitat o que els advertim d'esta.
  • Entenem que si tenien dubtes haurien d'haver demanat més informes en el seu moment i no defensar a capa i espasa, amb atacs i acusacions cap al nostre grup, la compatibilitat al passat plenari de desembre.
  • Denunciem també la falta de transparència i ètica del govern municipal de Compromís pel fet de fer a la mateixa regidora encarregada del servei municipal de neteja amb criteris totalment subjectius.