Comunicat sobre l'Assemblea Oberta de la CUP realitzada el passat 10 de juny

El passat dimecres 10 de juny, la CUP de Pedreguer vam convocar una assemblea oberta a simpatitzants, votants, veïns i veïnes, per tal de debatir al voltant de la investidura a l'Ajuntament i l'estratègia a seguir.

L'assemblea oberta va començar amb una anàlisi del resultat electoral, valorat positivament en termes generals.

Representants de la CUP hem explicat a l'assemblea oberta que hem tingut una reunió amb Compromís, a petició seua, per tal d'exposar-los el plantejament que teníem per a esta legislatura. No va haver cap proposta per part seua de pacte de govern, però igualment se'ls va exposar que la nostra intenció no era esta, sinó poder arribar a acords puntuals sobre programa.

Respecte la investidura, s'ha debatut a l'assemblea oberta amb dos possibilitats: l'abstenció o votar pel candidat de Compromís. Els arguments que hi havien damunt la taula per prendre la decisió van ser: Compromís és la llista més votada, amb prou diferència sobre la resta, i és qui té la legitimitat de governar, però no anem a donar un xec en blanc. A més, mostrem la nostra voluntat de mantindre una relació cordial, d'oposició constructiva, que permitisca arribar a acords puntuals per desenvolupar punts del nostre programa, o aquells p unts interessants del programa de Compromís, però sense estar al govern. Finalment, l'opció més consensuada va ser l' abstenció, i serà la que els nostres regidors portaran al Plenari d'Investidura.

La nostra estratègia dins l'Ajuntament passa per proposar al nou govern uns objectius polítics a curt, mitjà i llarg termini, fer seguiment d'aquests, portar iniciatives i peticions populars, i paral·lelament anar consolidant i ampliant la nostra base social i enfortint diferents projectes fora de les institucions. Assistents a l'assemblea oberta plantegen l'opció de gestionar alguna regidoria si se'ns proposa obertament, i es debat al voltant d'aquesta possibilitat, amb pros i contres. Aquestes possibilitats en qualsevol cas no depenen directament de la CUP, i serien avaluades en funció dels diferents escenaris que hi puguen haver.