Discurs de la CUP Pedreguer al Plenari d'Investidura

Molt bon dia a totes i tots, en nom de la CUP i dels seus dos representants a l'Ajuntament, la Maribel i jo mateix, vos donem les gràcies a qui ens acompanyeu en este Ple de Constitució del nou Ajuntament, així com a les 535 persones que ens van donar suport el passat 24 de maig, i gràcies a les quals estem hui ací. Hem de dir que estem molt contents del resultat, sent una opció com la nostra, de canvi en profunditat, i sent també els primers regidors de la CUP al sud del país. Els primers de molts que arribaran. Perquè no ens conformem i continuarem treballant per superar-nos.

Som el resultat d'aquelles pedregueres i pedreguers que van somiar que un altre món era possible i necessari. I que van donar un pas endavant per tal de canviar les coses. Des de la cultura, el sindicalisme, el moviment juvenil o estudiantil. Persones treballadores, aturades i precàries, que anàvem mirant per un foraet el que passava ací dins, i que ara entrem amb força per tal de donar la paraula al poble. Perquè estos anys, tots i totes sabem els encerts i errors que han comés uns i altres, malgrat el relat que se'ns ha venut des dels diferents partits. I ara tenim la missió de portar el relat del poble, de la gent, a l'Ajuntament de Pedreguer.

Amb tot això, ens trobem hui amb la constitució de l'Ajuntament. Felicitem a Compromís pels bons resultats obtinguts. Amb 6 regidors, sou els qui teniu més legitimitat per a formar govern. I és per això que des de la CUP ens hem debatut entre el vot favorable a vosaltres, o un vot en blanc que transmetem a mode d'abstenció i que vos assegura l'alcaldia. Com sabeu, a l'Assemblea Oberta que vam convocar el passat dimecres, es va optar per aquesta abstenció, però en qualsevol cas considerem que allò més important és la justificació del vot. Com diguem, és Compromís qui té la legitimitat per governar, però no volem emetre un vot a favor que siga interpretat com un xec en blanc. Estenem la mà al nou govern municipal de cara a desenvolupar els punts del seu programa amb que podem coincidir, i esperem que escolte i aprove les propostes que per nosaltres són més importants del nostre programa. Però no dubteu que si pensem que alguna cosa no la feu bé, vos ho direm. És la nostra feina i una de les raons per les quals estem ací. Per tant, exercirem d'oposició, però d'una manera constructiva. Perquè no estem ací per fer política convencional i partidista, sinó per ajudar a construir una alternativa al sistema actual.

Ara cal que ens posem les piles totes i tots. Hi ha temes que no poden esperar ni un segon. El drama social que viuen moltes persones al poble és un problema que no entén de legislatures, plenaris, transicions ni governs en funcions. Per això esperem que s'aborde el problema des de ja mateix.

Així, durant els pròxims 4 anys, tenim el repte de materialitzar el nostre programa. Aquest és el nostre objectiu. No ens mou l'ànsia de càrrecs ni cadires, i si algú vol posar-se les medalles dels èxits col·lectius, que se les pose.

Per anar concluint, demanem a totes aquelles persones que han confiat en nosaltres, que no dubten en donar-nos un toc d'atenció quan ens desviem dels nostres objectius o quan no fem les coses bé. Vosaltres sou la garantia que este projecte funcione com toca. Però no ens oblidem, també, que l'autèntica lluita no està ací, a esta sala, sinó al carrer, amb la gent.

Si mirem arrere, podem veure moltes generacions de gent que ha lluitat per la justícia social i l'alliberament nacional i de gènere. UNs s'han deixat la vida, altres han anat renunciant progressivament als seus objectius pensant que era l'única manera d'avançar, doncs bé, ací estem. Demostrant a uns que no van deixar la seua vida en va, i a altres, que podem avançar sense cap renúncia. L'única manera d'avançar i fer canvis en profunditat és el treball, el treball i el treball. Amb honestedat, des de baix i amb els de baix. Amb la forta convicció, que tot està per fer i tot és possible.

Per la classe treballadora, pel feminisme, pels Països Catalans.

Somrieu, perquè guanyarem!

Visca Pedreguer!