L'Ajuntament va gastar 2.758 euros en pins d'or pels regidors al Plenari d'Investidura

La CUP de Pedreguer denunciem que al Plenari d'Investidura es va regalar a cadascun dels 9 regidors que prenien possessió per primera vegada, un pin d'or valorat en 344,85 euros. Esta pràctica fa molts anys que es realitza, des de l'any 96 (de fet els altres 3 regidors ja el tenien) sense que ningú ho denuncie.

L'última factura en pins correspon al 12 de juny, un dia abans del Plenari d'Investidura, i puja a 2900,37 euros. Incloent 8 pins d'or a 344,85 euros cadascun, i 25 pins de llautó a 5,6628 euros cadascun. L'Ajuntament ja tenia 2 pins d'or i per això «només» en van demanar 8. Per tant, si contem els 9 pins regalats als regidors, estaríem parlant d'uns 3.000 euros en pins d'or.

És per això que, després de demanar la factura corresponent i comprovar-ho, els dos regidors de la CUP han tornat el pin a l'Ajuntament per registre d'entrada. No ens sembla ètic que paguem entre tots els luxes dels representants polítics.

Demanem a la resta de regidors i regidores que facen el mateix gest que nosaltres, tornant esta despesa innecessària, i prepararem un moció pel pròxim Plenari  demanant que s'elimine esta part del protocol o que s'utilitzen només els pins econòmics de 5,66 euros.