Més d'un centenar de persones a l'acte de presentació

El passat dissabte 15 de març va tindre lloc a la Casa de Cultura de Pedreguer la presentació de l'assemblea local de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP), amb la presència com a convidat de Quim Arrufat, diputat de la CUP. L'acte va resultar un èxit d'assistència, passant del centenar de persones i omplint la sala de gom a gom.

Va iniciar les intervencions un representant de l'assemblea local, exposant els motius pels quals es creava una CUP a Pedreguer. 'L'enfortiment del moviment popular, el desenvolupament d'un model social alternatiu i donar resposta a la situació de precarietat actual' va afirmar que eren els primers objectius, i que 'la presència a les institucions només tenia sentit si això reforçava eixe moviment popular'. La CUP de Pedreguer, va dir, planteja el treball en clau municipalista i d'unitat popular per tal de 'mostrar el projecte directament a les persones, implicant-les, i construint des dels municipis els Països Catalans que volem'. Així mateix es va anunciar l'inici d'una campanya pels drets socials, la realització de l'1 de Maig, xerrades al voltant de diferents temàtiques com hipoteques i avortament, i la realització de manera periòdica d'Assemblees Obertes.

Quim Arrufat, per la seua banda, va exposar els plantejaments globals de la CUP, fent un breu repàs a la trajectòria de l'esquerra des del franquisme, fent una crítica a 'les renúncies permanents' d'aquesta, i a que hagueren provocat que 'la gent es desmobilitzara i se n'anara a casa'. 'Mai més una esquerra sense gent al darrere', va sentenciar.