Postura de la CUP de Pedreguer respecte al bou embolat i encaixonat

Front al debat que s’està duent a terme els últims mesos respecte a les festes amb bous al carrer, i més concretament, sobre les modalitats de bou embolat i bou encaixonat, des de la CUP de Pedreguer volem traslladar la postura de l’Assemblea:

1. Pensem que l’Ajuntament no ha actuat correctament defugint el debat i desviant la presa de decisions cap a la Comissió de Festes. Les Comissions de Festes son quadrilles d’amics que fan una tasca totalment altruista i desinteressada, i que ja assumeixen bastant feina i responsabilitat organitzant el programa d’actes i sacrificant temps i recursos propis, com per haver d’enfrontar-se a la pressió social de les distintes sensibilitats sobre este tema. Una cosa és donar llibertat a les comissions, i altra evitar posicionar-se davant dels col·lectius i del poble en general per una qüestió electoralista.
  2. Demanem una comissió de treball on puguen estar integrades les distintes associacions i sensibilitats del poble que així ho desitgen, i on es debateixca i es propose un document de regulació dels actes de festes a Pedreguer que concrete el tipus d’actuacions que es poden dur a terme, que estudie possibles mesures al recinte d’actuacions per tal de millorar la seguretat dels ciutadans i dels animals, i que acorde uns mínims i màxims d’actes on les comissions es puguen moure lliurement i sense pressió. Finalment, i en cas de que no s’arribara a un consens, la proposta podria ser motiu de consulta a la ciutadania.
  3. La nostra postura en eixe debat, és que s'eliminen les modalitats d'embolat i cerril o encaixonat.  Tant l'embolat com l’encaixonat representen modalitats de bous al carrer que, des del nostre punt de vista, porten al límit la resistència de l'animal i no s'haurien de realitzar. Per altra banda, creguem que es poden mantindre la resta de bous al carrer revisant tot allò que els puga causar dolor físic als animals, fent si cal les inversions necessàries des de l’Ajuntament.
  4. Els drets dels animals van molt més enllà dels bous al carrer. Volem deixar constància, finalment, que el respecte als animals i la natura no es pot limitar a un debat polaritzat sobre els bous. Tots i totes hem de fer crítica i autocrítica de com el nostre mode de vida i el sistema en què vivim afecta als animals: des de la destrucció del territori i la contaminació, fins al model alimentari i de producció d’aliments, passant pels animals domèstics i un llarg etcètera.