Presa de possessió d'Albert Noguera i modificació reglament insígnies

Al plenari del passat dijous va prendre possessió del càrrec de regidor el company Albert Noguera i es va modificar el reglament sobre insígnies d'or després de rebutjar-se la moció de la CUP.

Al passat Plenari Municipal va prendre possessió del seu càrrec el nou regidor de la CUP, Albert Noguera Ballester. Prèviament, s'havia renunciat a que se li aplicara el reglament sobre la concessió de l'escut d'Or de l'Ajuntament, en línia amb la denúncia que vam fer al Juliol passat pel seu alt cost (recordem que tenien un cost de 344,85 euros cada insígnia).
En el mateix sentit, des de la CUP de Pedreguer vam presentar al mateix Plenari una moció per tal de modificar el Reglament per la concessió de l'escut d'Or de la Vila de Pedreguer. La moció
Plantejava la necessitat d'elaborar-ne un de nou, amb dos premisses bàsiques:
  • Que es donara únicament a persones o entitats que hagueren fet una aportació a la societat que els fera mereixedores de l'homenatge (és a dir, no es donaria a regidors pel simple fet de ser-ho). Donant més importància a l'homenantge, que a l'obsequi en sí mateix.
  • Que el cost de l'obsequi no superara els 50 euros.
Aquesta moció no va ser aprovada, tot i que vam acceptar l'única esmena que ens va arribar dels altres grups, on el PSOE demanava que el valor que proposàvem per a l'obsequi s'incrementara segons l'IPC. Finalment en van aprovar una altra, amb el suport de Compromís i PSOE, que, a diferència de la nostra, mantenia les insígnies d'Or per a aquelles persones que hagueren mostrat una aportació a la societat, i també obsequiava als regidors amb una altra insígnia, però amb la novetat que seria d'altre material més econòmic, de plata i banyada en or (segons deien, tindria un valor aproximat de 50 euros).
La CUP de Pedreguer ens vam abstenir a causa de les diferències que hi havien respecte al que nosaltres plantejàvem, però celebrem que s'haja accedit a modificar el reglament actualitzant els
costs de l'obsequi.