Resum plenari 25 febrer 2016

Resum del plenari celebrat el passat dijous 25 de febrer de 2016.

El dijous 25 de febrer, a les 20:30h, es va celebrar la primera sessió plenària de 2016 amb el següent ordre del dia:

1. Aprovació de l'acta anterior, de 29 de desembre de 2016.
    S'aprova amb els vots a favor de tots els regidors menys el del portaveu del PP, que s'absté per no haver assistit a l'últim plenari.

2. Donar comptes de les resolucions d'alcaldia.

3. Sol·licitud d'Antoni Cantó sobre complement específic.
    Es tracta d'un treballador municipal que ha passat de policia municipal a administratiu, per la qual cosa ha deixat de percebre els complements específics de policia local i sol·licita rebre els complements específics d'administratiu. Els representants sindicals del consistori respatllen la petició.
    S'aprova per unanimitat.

4. Aprovació de l’Itinerari bàsic de protecció de les víctimes de violència de gènere.
    Es tracta d'un protocol a seguir en casos de violència de gènere que s'ha consensuat prèviament en la comissió d'igualtat.
    S'aprova per unanimitat.

5. Subhasta parcel·la Borissa.
    Referent a una parcel·la propietat de l'Ajuntament, a la partida Borissa, que es treurà a subhasta per tal d'adquirir algun espai dins del casc urbà per ús cultural. La proposta s'acompanya de l'informe tècnic corresponent, amb valoració inclosa.
    Es va produir una discussió entre PP i govern municipal. El protaveu del PP volia que la taxació la fera una empresa privada dedicada a les taxacions i no els tècnics municipals.
    Es va aprovar amb els vots a favor de Compromís, PSOE i CUP. El PP es va abstenir.

6. Moció de rebuig al TTIP.
    Moció presentada pel grup Compromís per a declarar Pedreguer municipi contrari al TTIP a la que vam presentar algunes esmenes.

El raonament de la nostra posició va ser:
    "Simplement exposar el sentit de les esmenes que vam fer a la proposta inicial. I és que a banda del posicionament contrari al TTIP que manifestem amb esta moció, vam creure convenient ampliar la declaració a altres tractats que sota noms diferents, com el CETA o el TISA, pretenen el mateix: treure-li sobirania als pobles en favor de les multinacionals. Entenem que els drets socials no han de ser cap mercaderia i s'han de posar al servei de les classes populars, i per això votarem a favor d'esta moció."

Des del PSOE van argumentar que encara no estava clar el text del tractat i que no havien trobat cap aspecte negatiu en la web de la UE. I el PP va fer una defensa del TTIP i del lliure comerç. Arribant a posar «el descobriment d'Amèrica» com a exemple de comerç entre Europa i Amèrica.

La nostra resposta a les dues postures va ser la següent:
    "En primer lloc, és contradictori que el PSOE diu que no està clar el contingut del text, però el PP sembla que el coneix molt i molt bé. I per altra banda, el PP ha fet referència a l'arribada dels europeus a Amèrica... I això no va ser, ni tan sols, un tractat de lliure comerç. Sinó un saqueig i un genocidi. I això és el que no volem, que els interessos d'uns pocs passen per damunt de les persones."

Finalment la moció va ser aprovada amb els vots favorables de Compomís i nostres i les abstencions de PSOE i PP.

7. Moció del Dia Internacional de la Dona.
    Es tracta d'una moció consensuada per diferents partits a través de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies per commemorar el 8 de Març com a Dia de la Dona. Des de la CUP vam considerar introduir dos esmenes en el sentit de, per una banda, recordar que és el Dia de la Dona Treballadora, i per altra banda, no només demanar igualtat, sinó també una vida digna. Per això vam exposar el següent:

«Explicar el sentit de les esmenes que vam proposar a les comissions informatives, que anaven en línia de recordar el sentit de la diada. I és recordar que el 8 de Març no és la diada de la duquesa d'Alba ni de Christine Lagarde, sinó de les dones treballadores. I cal fer èmfasi en això, per tal de recordar també que no és dia de festa i felicitacions, sinó de reivindicació i de lluita pels drets de les dones treballadores. I animar a totes i tots a assitir a les mobilitzacions en motiu del 8 de març, especialment ací a Pedreguer.»

S'aprova la moció per unanimitat.

8. Informes d’Alcaldia.
    En este punt es va fer una lectura dels noms de les dones assassinades a l'estat espanyol durant 2016 fins al dia del Plenari. És una iniciativa que es repetirà a cada Plenari.

9. Mocions, precs i preguntes.
    Des del grup municipal de la CUP vam preguntar sobre si ja s’havia realitzat cap acció sobre la moció aprovada al plenari del passat setembre, la d’ampliació de la declaració de Pedreguer com a Poble Refugi, concretament els punts:
    ​ - L'Ajuntament de Pedreguer treballarà i col∙laborarà amb les entitats que treballen en camps de refugiats i zones d'arribada d'aquests, a més de traslladar­-los la declaració de poble refugi.
     - L'Ajuntament de Pedreguer elaborarà, en col∙laboració amb grups municipals, col∙lectius, veïns i veïnes de Pedreguer, un pla d'acollida municipal que incloga entre d'altres, l'articulació de mecanismes per la integració dels refugiats, la sensibilització de la població sobre la realitat de les persones refugiades i migrades, de les causes que generen el desplaçament forçat i la vulneració de drets humans, combatent el racisme i la xenofòbia, així com la dinamització de la xarxa local solidària.

Des de l’equip de Govern ens van respondre que estaven a l’espera dels resultats de l’última visita realitzada pel Consell a l’illa de Lesbos, per a veure com es desenvolupaven els esdeveniments. També ens van dir que estan pensant en proposar un intercanvi d’alumnes per tal de sensibilitzar al jovent de Pedreguer. I sobre el pla d’acollida van dir que encara no han començat la seua realització.

El PP va preguntar per quin motiu no s'inclou la partida pel nou centre de salut als pressupostos de la Generalitat si abans el PSPV i Compromís ho demanaven. També pregunta pel posicionament de l'Ajuntament al respecte i comenta que la PNL és com tirar balons fora.

L’alcalde li respon que la PNL va ser aprovada per unanimitat i ara és Conselleria qui ha d’obligar a MarinaSalud ha incloure la construcció del nou centre al seu Pla d’Inversions, comprometent-se a que si al proper Pla d’Inversions no apareix, es tornaria a presentar l’esmena als pressupostos de la Generalitat.

Des del públic assistent, un veí demana que s'habiliten espais per la banda de música i una veïna agraeix el recordatori a les dones assassinades així com les mocions aprovades sobre el 8 de març i la violència masclista.