Resum plenari 27 octubre de 2016

Resum de la sessió plenària ordinària celebrada el passat 27 d'octubre de 2016.

El passat dijous 27, a les 20:30h, va tindre lloc la sessió plenària ordinària del mes d’octubre amb el següent ordre del dia:

  1. Aprovació de l’acta anterior, de 29 de setembre
    S’aprova l’acta per unanimitat sense cap tipus de modificació.
     
  2. Donar compte de les resolucions d’Alcaldia
    Es dona compte de les resolucions d’Alcaldia, de la 241 a la 260.
     
  3. Compte General de l’exercici 2015
    El Compte General és un conjunt de documents i estats que l'Ajuntament ha d'el·laborar al final de cada any per informar sobre:
    • Situació del patrimoni, és a dir, la situació dels béns i drets, del seu finançament i dels seus préstecs i deutes al final de l'any.
    • Les despeses, els ingressos, els beneficis i les pèrdues durant l'any a què es referix el Compte general.
    • Com s'ha executat el pressupost, és a dir, ofereix informació sobre quina quantitat i en què s'han gastat els recursos que s'han obtingut en aquest any, quants recursos s'han obtingut l'any i quins han estat aquests recursos. També s'informa sobre la forma en què s'han realitzat aquestes despeses i ingressos.
       
    Després d’haver-se tractat a la Comissió General de Comptes i havent estat exposat al BOP, ara calia aprovar-se per plenari.

    El Compte General de 2015 va ser aprovat amb els vots favorables de Compromís, PSOE, CUP i l’abstenció del PP. 
  1. Expedient núm. 5 de modificació de crèdits del Pressupost Municipal
    Per tal de poder portar a exposició pública el PAI Oquins (com es va debatre al punt següent), calia realitzar una modificació de crèdits per a complir correctament la tramitació del PAI, ja que la Llei Urbanística Valenciana (LUV), al seu article 128, indica que l’Ajuntament deu reservar-se una partida pressupostària per a finançar l’actuació sense ingressar quotes d’urbanització de com a mínim el 5% de les càrregues d’urbanització. Esta partida reservada per a la tramitaciód el PAI seria d’uns 768.063,67€, què és el 5% del total del PAI, que són uns 15.361.273,47€.

    La intervenció del nostre portaveu va ser la següent:
    Este punt i el següent van lligats, donat que són part del procés per desenvolupar el PAI Oquins. La CUP votarem en contra als dos punts per les següents raons.
    Som conscients que hui no es vota en sí mateixa l’aprovació definitiva del PAI, però no tindria sentit que no estiguerem d’acord en com s’està plantejant i que hui votarem a favor per a que el procés continuara. I continuar desenvolupant-lo amb l’Ajuntament com agent urbanitzador, implicarà l’ofegament econòmic del propi Ajuntament. Estem parlant de que el pressupost municipal és de 8-9 milions d’euros, i el del PAI de 15 milions a desenvolupar en 24 mesos.
    Mentre dure el PAI, i degut a l’increment pressupostari que es produirà, ens vorem obligats a aplicar un pla econòmic-financer que ens posarà determinades limitacions, entre elles, no poder utilitzar el romanent econòmic per al que es puga necessitar.
    En conseqüència d’això, com que no podrem utilitzar tampoc eixe romanent com a aval, tal i com pretenem aprovar ara, l’haurem de posar d’altres partides econòmiques, dedicant gran part de la partida que ara utilitzem per a inversions, a fer d’aval.
    I per últim, la poca garantia que tenim a dia de hui de poder cobrar dels propietaris. Se’ns ha informat que hi ha uns propietaris que tenen el 51% dels terrenys i que afirmen poder pagar i voler que tire avant. Però en eixes dades falta informació que completarem, ja que tenen per poc la majoria dels terrenys, però són minoria en quantitat de propietaris:
     - La quantitat de propietaris l’hem xifrat al voltant d’uns 50 aproximadament. Als informes publicats el 2013 apareixen uns 59, alguns terrenys s’han venut a altres propietaris i fent un càlcul aproximat que hauriem d’acabar de definir, hi ha uns 50 propietaris diferents.
     - Si bé poc abans de la crisi sembla que tots els propietaris menys un van demanar que es tirara avant el PAI, és important saber quina és la situació al 2016, ja que com totes sabem, hi ha un canvi important a nivell econòmic i social.
     - En eixe sentit l’Ajuntament va repartir una enquesta als propietaris, i d’eixa cinquantena de propietaris, només han contestat 13. I d’eixos 13, 9 diuen que poden pagar, 3 diuen que no poden i 1 demana més informació.


    Per tant, no podem continuar endavant amb este procés quan no tenim informació sobre si la majoria de propietaris poden pagar o no, i quan alguns ja estan manifestant que no poden pagar. Cal dir que eixos propietaris que han manifestat en l’enquesta que no poden pagar, a més afirmen que volen que continue endavant el PAI. És a dir volen que continue però no el poden pagar. Per tant, hi ha un gran risc afegit que puga acabar l’Ajuntament assumint les despeses de molts propietaris.
    Per això, per acabar, no diem que no tire endavant este PAI, sinó que almenys no d’esta manera ni amb les dades que tenim a dia de hui damunt la taula. Sabem que hi ha unes despeses realitzades ja d’uns 100.000 euros, però les conseqüències podrien ser molt pitjors.


    El punt va aprovar-se amb els vots favorables de Compromís, PP, PSOE i el vot en contra de la CUP.

  2. Proposta d’acords del PAI Oquins
    El projecte del PAI ha sofert alguns canvis substancials des de l’última volta que va ser exposat al públic, allà pel 2013, i per tant, calia aprovar-se la seua exposició pública amb els canvis i al·legacions que es van produir en aquell moment.
    Podeu consultar la informació referent als següents enllaços:​
     - [PAI Oquins] Informe tècnic
     - [PAI Oquins] Informe d'intervenció
     - [PAI Oquins] Informe jurídic
     - [PAI Oquins] Informe Assistència Tècnica

    La intervenció del nostre portaveu va ser:
    Com que ja hem argumentat anteriorment la nostra oposició a continuar desenvolupant el PAI de la manera que es planteja, simplement repetiré de manera resumida perquè votarem en contra:
    - Arribem a este punt amb part dels deures per fer.
    - Hi ha una majoria de propietaris dels que no tenim informació sobre si poden pagar o no, alguns ja han manifestat que no poden, amb les conseqüències econòmiques que això podria tindre per a l’Ajuntament.
    - No podrem utilitzar el romanent per a altres qüestions que puguen ser més d’importancia.
    - Quasi no podrem fer inversions


    El punt va ser aprovat amb els vots favorables de Compromís, PP, PSOE i el vot en contra de la CUP.

  1. Modificació dels estatuts del Consorci Pla Zonal de Residus 6
    El Consorci Pla Zonal de Residus 6, també conegut com Consorci MARE, és qui gestiona els residus dels 52 municipis de La Marina Alta i Baixa i de El Campello. Els estatuts originals del consorci es poden consultar ací.

    Els principals canvis realitzats als estatuts venen a causa de la Llei de racionalització i sostenibilitat de l’Administració Local, on determina que cada consorci deu estar adscrit a una Administració Pública. En este cas, queda adscrit a la Diputació d’Alacant.
    A causa de la Llei de racionalització del Sector Públic, també s’han hagut de modificar dos articles referents a la dissolució del consorci, quedant que el mínim de membres del consorci ha de ser de 15 municipis, o bé els municipis que representen el 50% de la població del Pla Zonal.

    El punt va ser aprovat per unanimitat.

  2. Informes d’Alcaldia
    En este apartat se’ns informa de les subvencions pendents de cobrar i de les rebudes.

    A més, i com a cada plenari, s’informa dels noms de les dones assassinades des del passat plenari a tot l’estat espanyol. Es van nomenar un total de 6 dones assassinades.

  3. Mocions, precs i preguntes
    En l’apartat de mocions, des del grup municipal del PP es presenten 3 mocions per via d’urgència ja que no s’havien presentat dins del període corresponent:
     - Moció suport Guàrdia Civil
     - Moció Dret Civil Valencià
     - Moció defensa sector cítric valencià

    Des de la CUP vam votar en contra de la urgència de les 3 mocions i com des del grup Compromís també van votar en contra, les mocions no van ser debatudes en este plenari, quedant pendents pel proper plenari.

    En l’apartat de preguntes, des del nostre grup vam realitzar les següents:

    1. Sabem quan es podrà convocar la segona comissió sobre la revisió dels valors cadastrals on vindria Isaac Alexandre, l’adjudicatari de l’estudi, i explicaria la seua proposta? En quin punt ens trobem?

      Ens respon l’Alcalde de que l’arquitecte li ha dit a l’adjudicatari que faça la seua proposta. Ens indica que la proposta la tindran entre demà (pel divendre 28/10/2016) o el dilluns (31/10/2016).

    2. Farà uns 13 mesos que Pedreguer es va declarar Poble Refugi, i des d’eixe dia s’ha realitzat un formulari per a veure les veïnes que volien col·laborar en la mesura de les seues possibilitats i una recollida d’aliments. Seguint la declaració de Pedreguer com a Poble Refugi, aprovada en plenari, ens poden indicar en quina mesura l’Ajuntament de Pedreguer està col·laborant i treballant amb entitats que estan a la zona d’arribada de refugiats o camps de refugi?
      Des de l’equip de Govern ja s’ha plantejat elaborar un pla d’acollida municipal?
      I si no, s’han articulat mecanismes per la integració dels refugiats, sensibilització de la població sobre la realitat de les refugiades, de les causes que ho generen i la vulneració de drets humans per a combatre el racisme i la xenofòbia?

      El regidor Blai Server va respondre dient que l’últim és que des de Conselleria han actualitzat les cases proporcionades per Pedreguer al inventari. Però que no s’ha fet res més.