Resum plenari 30 agost 2018

Resum de la sessió plenària ordinària celebrada el passat 30 d'agost de 2018.

El passat dijous 30 d’agost es va celebrar sessió plenària ordinària amb el següent ordre del dia:

1. Aprovació de l’acta anterior, 28 de juny

L’acta es va aprovar per unanimitat.

2. Donar compte de les Resolucions d’Alcaldia

Es va donar compte de les resolucions d’Alcaldia, de la 217 a la 276.

3. Acceptació delegació per a la construcció de gimnàs i ascensor al col·legi Alfàs

És un document on es traspassa a l’Ajuntament les competències per dur a terme l’obra de construcció del gimnàs i ascensor al CEIP L’Alfàs, per tal de que es realitze més àgilment si es gestiona des de l’Ajuntament que no des de la Conselleria d’Educació. A més, s’indica que l’Ajuntament podria cedir en favor dels contractistes de les obres els drets de crèdit davant la Generalitat, per tal de que esta abone directament l’import de les factures.

La delegació s’aprova per unanimitat.

4. Moció sobre la Llei de Contractes

Moció de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies presentada per Compromís referent a la nova Llei de Contractes del Sector Públic. La LCSP ha introduït canvis que estan suposant problemes pels Ajuntaments, especialment els més menuts. La moció proposa elaborar un nou text més simple, flexibilitzar algunes mesures i detallar determinada regulació. Però no diu res sobre el contingut que ha de tindre o quins són els canvis que es deurien realitzar a la Llei.

La intervenció del nostre portaveu va ser la següent:

Des de la CUP compartim la preocupació per molts dels aspectes de la nova Llei de Contractes, però ens abstindrem perquè entenem que els acords de la moció no concreten cap proposta. Simplement es demana una simplificació i flexibilització, però no es diu què ha de dir i no sabem si podem estar d’acord o no.

La moció va ser aprovada amb els vots a favor de Compromís, PP i PSOE i l’abstenció de la CUP.

5. Moció PP sobre repulsa per l’actitud del grup Compromís de la Diputació sobre les ajudes

El portaveu del PP va anunciar la retirada de l’ordre del dia la moció, ja que al passat plenari de la Diputació del 30/07/2018 ja es va arribar a un acord entre PP, PSOE i Compromís a l’aprovar-se una moció conjunta entre els tres partits.

6. Informes d’Alcaldia

Com a la resta de plenaris, i per decisió de la Comissió d’Igualtat, l’Alcalde anomena a totes les assassinades per la violència masclista des de l’últim plenari de juliol. En total es van anomenar a 15 assassinades.
    Les dades de totes les víctimes es poden consultar a http://feminicidio.net/articulo/listado-feminicidios-y-otros-asesinatos-mujeres-cometidos-hombres-espa%C3%B1a-2018.

Seguidament se’ns informa de les subvencions demanades, concedides i denegades.

7. Mocions, precs i preguntes

Els nostres regidors van realitzar les següents preguntes:

• Al plenari del mes de juny, vam preguntar si s’estava treballant amb alguna de les propostes presentades per aconseguir una fiscalitat més justa i que ens digueren en quines. Ens van respondre dient que no ho sabien, però que ho podien preguntar i ens farien arribar en quin estat es troben, però a dia de hui no hem rebut cap informació al respecte. Preguem que l’equip de Govern ens informe de l’estat.

L’Alcalde ens va respondre de que no ho havien enviat perquè des del departament on ho havien consultat encara no els havien respost. A banda, va afegir que estan treballant en tres mocions per tal de modificar les ordenances del IBI, vehicles i IAE.

• Ens podrien informar des de l’equip de Govern si hi ha cap novetat amb Cadastre i en quin estat ens trobem sobre l’actualització dels valors de repercussió?

L’Alcalde ens va respondre de que segueixen a l’espera de resposta per part de Cadastre.

• Alguns ciutadans ens han preguntat sobre l’estat dels horts urbans, ja que diuen que, des de l’Ajuntament, es volen tancar a l’acabar l’estiu. Què ens poden dir al respecte?

La regidora de Medi Ambient va respondre de que havien tingut una reunió entre els qui tenen assignat un hort urbà, ja que pareix que entre els que tenen horts hi ha mala convivència (es furten collita, eines, ...), però no han decidit quan ho tancaran. La idea seria tancar-ho, treballar la terra, redistribuir els horts i tornar-ho a obrir.