TECVASA va ser responsable del problema de subministrament a La Solana
Amb la tasca de la CUP de Pedreguer realitzada les darreres setmanes, s'ha recabat informació sobre l'incident que va afectar al subministrament d'aigua als usuaris de La Solana degut al mal estat de la infraestructura que s'ocupa de l'extracció hídrica, i que va provocar que els residents estigueren dies sense servei (es portava aigua en cubes que no cobrien tota la demanda).
Finalment, podem concloure que:
- El problema de subministrament no es deu a la «mala sort», sinó a una mala gestió per part de l'empresa concessionària, TECVASA, a la cerca de maximitzar els beneficis i reduir costos.
- El contracte de concessió entre Ajuntament i TECVASA obligava a aquesta a fer una revisió de tota la infraestructura en els primers 6 mesos de la concessió.
- L'informe que va fer TECVASA sobre l'estat de les infraestructures, després d'aquesta revisió, reconeix que no saben l'estat en què es troben les instal·lacions que van fallar i que és una deficiència en la gestió de l'anterior concessionària:
En la captación del Pozo Municipal de Ocaive de Pedreguer se ha detectado los siguientes defectos:
Deficiencias de gestión:
1. Se desconoce el estado en que se encuentra la tubería de impulsión del
sondeo, la camisa que protege el sondeo y el tubo de sonda galvanizado para
la colocación de una sonda de nivel.
[...]
- Lluny de corregir el que ells mateixa reconeixien com una deficiència en la gestió, han continuat amb eixa situació, fins que es va produir la falta de subministrament pel mal estat en que es trobaven les mateixes instal·lacions.
- Demanem a l'Ajuntament de Pedreguer que procedisca a executar la sanció que corresponga a l'empresa concessionària per aquests fets.
El contracte de concessió entre Ajuntament i TECVASA obligava a aquesta a fer una revisió de tota la infraestructura en els primers 6 mesos de la concessió.