Notícies de Pedreguer

Després d'haver estat treballant fins l'últim moment i malgrat veure factible fer una llista i treure regidors -ja fora com a CUP o com a candidatura municipalista alternativa- l’assemblea de la CUP de Pedreguer ha decidit que no es donen les condicions per a presentar una candidatura a les properes eleccions municipals del mes de maig.

RESUM DEL PLENARI DE 27/01/2022


 

Des de l’assemblea de la CUP de Pedreguer volem manifestar la nostra postura al voltant del nou servei de recollida de residus sòlids urbans, fent una mirada amb perspectiva del que s’ha fet els últims mesos per a veure com hem arribat fins a esta situació. Amb les coses bones i les roïnes.

El passat dimarts 29 de desembre es va celebrar l’última sessió plenària de l’any, on entre altres punts, es portava a debat i votació el pressupost per a l’any 2021.

Des del grup municipal de la CUP vam votar en contra dels pressupostos presentats per l’equip de Govern per una sèrie de motius que ens agradaria explicar:

Així ho ha resolt el Síndic de Greuges després de la queixa presentada pel nostre col·lectiu ara fa més d’un any. Esta queixa es basava en el fet que el govern municipal de Compromís no va voler convocar el Plenari Ordinari de juliol (que s’hauria d’haver fet l’últim dijous de mes), convocant-lo uns dies després com a plenari extraordinari.

Al plenari del passat dijous 29 d’octubre es va aprovar, amb els únics vots a favor de Compromís, la pujada de la taxa de recollida de fem proposada pel propi equip de Govern. 

L’augment de les taxes de recollida de residus consisteix en passar de 69€ a 85€ per a immobles residencials dins del casc urbà i de 88€ a 98€ els de fora. També s’augmenta la taxa per a la resta d’usos. Per exemple, en el cas del xicotet comerç, un catalogat com a establiment comercial de fins a 100 m2, passarà a pagar de 152€ a 181€, i un d’entre 100-300 m2 passarà de 252€ a 301€.

El passat dijous 24 de setembre es va celebrar sessió plenària ordinària, amb l'absència del portaveu del PSOE i el següent ordre del dia:

  1. Aprovació de l’acta anterior, 30 de juliol.

    L’acta s’aprova per unanimitat.

  2. Donar compte de les Resolucions d’Alcaldia.

    Es va donar compte de les resolucions d’Alcaldia, de la 138 a la 151.

El passat dijous 25 de juny es va celebrar sessió plenària ordinària amb el següent ordre del dia:

Al plenari del passat mes de maig, al torn de preguntes, des de l’equip de govern de Compromís ens van respondre que s’hauria de tornar a renovar el contracte del subministrament elèctric amb Iberdrola, tal com ja van fer l’any 2018 i esgrimint el mateix motiu: que l’empresa contractada per a elaborar el plec de condicions encara no l’havia finalitzat.

  1. Aprovació de l'acta anterior, del 30/04/2020

    S’aprova per unanimitat.
     
  2. Donar compte de les Resolucions d’Alcaldia

     
  3. Aprovació del Reglament de participació

    El punt es va retirar per part del govern municipal. Segons van dir que per a passar-lo pel Consell de Cultura.

Pàgines