Resum plenari 29 agost 2019

Resum de la sessió plenària ordinària celebrada el passat 29 d'agost de 2019.

 

El passat dijous 29 d’agost es va celebrar la primera sessió plenària ordinària de la legislatura 2019-2023, la qual va començar a les 20h amb el següent ordre del dia:

  1. Aprovació de l’acta anterior, 1 d’Agost

    El nostre grup va votar en contra de l’aprovació de l’acta del plenari de l’1 d’Agost. El motiu és perquè el nostre grup municipal va impugnar la convocatòria d’eixe plenari per no haver-se convocat correctament i no haven cap punt que fóra extraordinari. A més, vam advertir del que posa sobre això a l’acta, ja que diu que vam “excusar la nostra assistència” al plenari.

    L’acta es va aprovar amb els vots a favor de Compromís, PP i PSOE i els vots en contra de la CUP.
     
  2. Donar compte de les Resolucions d’Alcaldia

    Es van donar compte de les Resolucions d’alcaldia, de la 293 a la 302.
     
  3. Modificació Ordenança serveis activitats esportives

    Des de l’equip de govern es presenta la següent proposta per a modificar l’ordenança reguladora de la taxa de prestació de serveis d’activitats esportives.

    La proposta de modificació consisteix en bonificar un 10% la suma de les taxes de les que s’inscriuen en dues activitats esportives i un altre 10% de bonificació de la taxa a qui abone a l’inici del curs la totalitat del preu de la matrícula.

    La intervenció del nostre portaveu va ser:
    Respecte als canvis en les taxes de les escoles esportives, vegem que s’introdueixen dues bonificacions del 10 %, una per a les persones que es matriculen en dues activitats diferents i una altra per aquelles que paguen d’un colp la totalitat de la matrícula. Pensem que la primera pot ser lògica per a promoure l’esport. La segona, en canvi, no té sentit: els pagaments fraccionats es fan precisament per a facilitar l’accés al servei a les persones o a les famílies que no tenen la capacitat d’abonar tot l’import en un sol pagament, la bonificació beneficia per tant aquells que tenen més recursos i si s’ho poden permetre.  Entenem que eixe no és el sentit que han de tindre les bonificacions que s’apliquen a un servei públic i per tant ens abstindrem.

    La proposta de modificació va ser aprovada amb els vots a favor de Compromís i l’abstenció de tota l’oposició.
     
  4. Modificació Ordenança instal·lacions esportives

    Es proposa la següent modificació de l’ordenança d’instal·lacions esportives per part de l’equip de govern.

    La proposta de modificació és per a canviar el preu de la taxa per a l’ús del camp de futbol.

    Des del nostre grup municipal vam fer la següent intervenció:
    No se’ns ha adjuntat cap informe que justifique els canvis de preus i el motiu.
    Durant molts anys els ingressos per la utilització de les infraestructures segons les tarifes existents fins ara ha sigut 0 o pròxima a 0. El 2018 sí que va haver uns ingresos però tampoc sabem qui en va fer ús o quin ús se'n va fer.
    I per altra banda, no entenem que la gent del poble que vullga un dia anar a jugar un partit entre els amics haja de pagar una taxa, i en canvi altres clubs esportius de la comarca puguen utilitzar-lo debades. Per això ens abstindrem.


    A més, vam destacar que de la manera que està redactada la modificació de l’ordenança, els que es proposa és que qualsevol ciutadana de Pedreguer que vullga utilitzar el camp de futbol haurà d’abonar la taxa. El portaveu de Compromís va respondre que no es cobrarà la taxa per l’ús particular.

    La proposta de modificació va ser aprovada amb els vots a favor de Compromís i PP i les abstencions del PSOE i la CUP.
  5. Modificació de crèdits 13/2019

    Es porta a plenari la modificació de crèdits 13/2019 per a augmentar en 5.982,24 € la partida per a les obres de rehabilitació de l’escoleta municipal per a canviar les lluminàries existents per leds. Este augment es finançarà amb el romanent de tresoreria.

    La modificació de crèdits es va aprovar per unanimitat.

  6. Aprovació Pla General Estructural

    Tal i com es va aprovar al plenari del mes d’abril, on es va acordar sotmetre a informació pública el Pla General durant 45 dies hàbils, es porta ara a plenari estimar o desestimar les al·legacions presentades al PGE i aprovar la nova versió del Pla amb les al·legacions acceptades.

    La nostra intervenció va ser la següent:
    Des del grup municipal de la CUP, en primer lloc fem autocrítica, vam entrar a l’Ajuntament amb la gestió del Pla General Estructural ja en marxa i això ha dificultat que puguem fer la nostra feina tant bé com ens hauria agradat. Dit això, hem observat una sèrie de qüestions importants que al nostre entendre, fan que a dia de hui no es donen les condicions per aprovar el PGE.

    En primer lloc, una de les qüestions que es va parlar al mes d’abril va ser la de les notificacions a les persones que havien fet al·legacions, i enteníem important que se’ls notificara. Ara se’ns presenta un informe el qual diu que no es té l’obligació legal de notificar-se individualment i que a més és inviable que l’Ajuntament de Pedreguer notifique de manera individual a les persones al·legants per no comptar amb els recursos necessaris. Quins són els recursos necessaris per a notificar poc més de 50 al·legacions? El propi alcalde ja va afirmar a les comissions informatives que tampoc eren tantes, aleshores no entenem per què es dóna per bo eixe informe en este aspecte. Per altra banda, encara que no es tinga l’obligació legal, és una bona pràctica com a mesura de transparència i de voler fer les coses bé i és el que pensem que s’hauria d’haver fet.

    En segon lloc, està la qüestió de la inundabilitat i les zones afectades. Nosaltres, malauradament, no tenim la capacitat d’entrar en debats tècnics, per la qual cosa necessitem que els informes corresponents dels tècnics i la resposta que donen siga aclaridora, i no hem vist que ho siga. Pensem que quan l’informe d’inundabilitat diu que “La zona del polígono industrial de les Galgues, el polideportivo i el IES Pedreguer se encuentran en una zona inundable que podría catalogarse de catastrófica”, a més de les corresponents afeccions de les parcel·les, no es pot respondre com s’ha fet i deixar-ho així.  Cal veure com es fa front al problema de la inundabilitat i quines accions s’han de prendre.

    Una altra qüestió: vostés s’han mirat les al·legacions? On estan les respostes a les al·legacions amb número de registre 2877, 2914, 2902, 2933, 2935 i 2931? Per què falten 6 al·legacions per respondre i per adjuntar a l’informe que s’ha passat als grups polítics? No es pot aprovar el PGE amb esta deficiència.

    I per últim: si vostès han revisat les al·legacions, hauran vist que una de les que han quedat sense resposta, concretament la 2931, està feta per l’empresa subministradora d’aigua potable i fa constar una sèrie d’imprecisions i errades en la justificació de disponibilitat de recursos hídrics  que ja d’entrada posen en dubte la rigorositat amb la que s’ha elaborat eixe apartat. Però és que a més, i el que resulta més preocupant, el PGE conclou que el municipi disposa de suficients recursos hídrics per a fer front a la demanda prevista en el pla, la qual cosa, segons els càlculs de la pròpia empresa concessionària i que té informació de primera mà, no és així. El fet que l’aigua de la que disposem al poble siga insuficient per a fer front a la demanda prevista no és un tema menor i ens sembla motiu suficient, junt als exposats anteriorment, per a retirar el PGE tal i com està redactat en estos moments i debatre amb calma la solució a les problemàtiques exposades. Per això votarem en contra.


    Després de la intervenció de la resta de portaveus, vam tornar a remarcar a l’equip de govern de que no ens hagen respost res sobre les al·legacions no contestades i sobre la falta dels recursos hídrics que suposaria el Pla tal i com indicada l’empresa TECVASA.

    Finalment, la nova versió del Pla General va ser aprovada amb els vots a favor de Compromís, PP, PSOE i els vots en contra de la CUP.
     
  7. Moció AVA-ASAJA

    L’equip de govern presenta al plenari la següent moció per tal d’adoptar algunes mesures de suport al sector agrari valencià.

    La nostra intervenció va ser:
    El nostre grup està d’acord en la necessitat d’un pla estratègic per al sector que faça viable i rendible el treball al camp. Així com vetllar pels drets de les persones treballadores del sector que a dia de hui es veuen vulnerats. I és al costat de les persones treballadores i dels xicotets propietaris del sector on ens situem. Per això esta proposta d’AVA conté alguns punts amb els quals podem estar d’acord, però altres en els que no, o almenys no tal i com estan redactats. Per la qual cosa voldriem que ens foren aclarits eixos punts per part de les corresponents regidories:

       - No entenem, per exemple, que es revisen les limitacions a l’activitat agrària  en zones afectades “per qualsevol mena de protecció”. Dóna la impressió que s’han d’acceptar.
       - Què vol dir que sobre les zones afectades per “qualsevol mena de protecció, revisar les limitacions a l’activitat agrària i establir mesures de compensació oportunes”? Sobretot pel que fa al concepte “qualsevol mena de protecció”?
       - No es concreta tampoc qui es beneficiaria de les bonificacions d’IRPF i de l’impost de successions. Si seria per a tots igual independentment de que  siguen grans o xicotets propietaris o de si tenen molt o si tenen poc.
       - Respecte a les exempcions d’IBI i de l’impost de construcció que es demana al document, s’ha calculat o s’ha fet algun informe de quin impacte té això a les arques municipals, si és molt o és poc? Perquè si és així a nosaltres no se’ns ha passat.
       - El tema de les batudes de caça s’aprova des de la regidoria de benestar animal?
       - Com i on s’establiran els punts de càrrega per a tractaments fitosanitaris? Quina és la finalitat si les parcel·les ja tenen aigua i la llei diu que no es pot circular amb la mescla feta sinó que s’ha de fer a la mateixa parcel·la?

    Pensem que més enllà d’estar d’acord amb l’esperit de la proposta, no es pot votar a favor de manera acrítica i sense tindre en compte si els punts inclosos es poden dur a terme i si són convenients. Conseqüentment ens abstindrem.


    La moció va ser aprovada amb els vots a favor de Compromís, PP, PSOE i l’abstenció de la CUP.
  8. Informes d’Alcaldia

    En un primer moment, i per mandat de la Comissió d’Igualtat, es nomenen a totes les víctimes de la violència masclista des de l’últim plenari ordinari d’abril. En total es van citar el nom de 41 víctimes del patriarcat. Les dades es poden consultar a Feminicidio.net.

    Seguidament l’Alcalde va informar que per decret d’alcaldia, l’Ajuntament de Pedreguer s’adhereix al manifest del 20S i es va llegir el mateix.

    Per últim, es va informar de les diferents subvencions concedides per la Generalitat Valenciana.

  9. Mocions, precs i preguntes

    Des del nostre grup vam presentar d’urgència una moció de suport a les mobilitzacions per al pròxim 20 de setembre d’emergència feminista. El nostre raonament de la urgència va ser el següent:
    La urgència ve donada perquè les mobilitzacions del 20 de setembre són abans del pròxim Plenari i ens han passat la moció quan ja estàvem fora de termini per a presentar mocions per a hui.

    La urgència es va aprovar per unanimitat.

    Seguidament vam passar a llegir la moció i es va passar a votació, la qual es va aprovar per unanimitat.

    A l’apartat de precs i preguntes, els nostres regidors van fer les següents:

     

    • Al regidor d’urbanisme, vosté ha anat a vore les al·legacions que s’han fet al PGE?

      El regidor va respondre que havia vist el correu, però que no les havia revisades. Ens va dir que aniria a preguntar per les al·lagacions que els vam dir que no s’havien contestat.

    • I a l’Alcalde, ha anat vosté a vore les al·legacions a l’oficina tècnica?

      L’alcalde va respondre que havia estat reunit amb l’equip redactor i havia vist els informes que li havien passat. I igual que el regidor d’urbanisme, va donar a entendre que no les havia anat a mirar.

    • I vam repreguntar a l’Alcalde: I com es pot fer un document oficial dient que s’està d’acord amb l’informe de les al·legacions, si no s’han mirat les al·legacions?

      L’Alcalde va respondre que es va basar en un informe de l’equip redactor.

    • Abans de festes el personal municipal estava retirant les herbes dels carrers. Perquè no ho feia l’empresa concessionària tal i com s’especifica al contracte? Se li cobrarà el cost a l’empresa?

      El regidor va respondre de que per la urgència que es tenia, i com l’empresa no ho podia assumir, ho va fer personal municipal. I que es tindrà en compte a l’hora d’aclarir la despesa amb l’empresa.
       
    • Perquè personal municipal va haver de recollir fem de diversos punts verds quan és una tasca que deu fer l’empresa concessionària? Se li cobrarà el cost a l’empresa?

      Des de la regidoria de serveis municipals ens va respondre que no li constava la informació.
       
    • Sobre el punt verd de la carretera de Beniarbeig, quines actuacions tenen pensades a aplicar per tal d’intentar mantindre’l net? El nou punt verd que es farà a la carretera de Gata serà igual?

      El regidor va respondre que mantindre un punt verd net és molt difícil, ja que hi ha un gran problema de civisme. Sobre les actuacions va dir que estan intentant habilitar les càmeres de seguretat per tal de veure si es posen denúncies o què es fa.
       
    • A l’últim plenari de la passada legislatura, el d’abril del 2019, a una pregunta nostra sobre l’estat del Protocol de Transparència i del Reglament de Participació Ciutadana, que ens havien dit que estarien llestos a final de la legislatura, ens va respondre el regidor dient que ens respondria per escrit. 4 mesos després seguim sense tindre cap resposta al respecte. Poden informar-nos en quin estat estan el Protocol i el Reglament?

      El regidor de Participació va contestar que no ens va respondre per escrit per un oblit. I que en breu, se’ns posarà al dia de l’estat de tots els temes que estan pendents de la passada legislatura.