Intervenció al Ple de constitució de la Corporació 2019-2023

Intervenció de la CUP de Pedreguer durant el Ple de de constitució de la Corporació Municipal celebrat el passat 15/06/2019

Al Ple celebrat el passat dissabte 15 de juny del 2019 per a la constitució de la Corporació municipal per a la legislatura 2019-2023, el nostre portaveu va fer la següent intervenció:

"Bon dia a totes i tots. Tornem a estar ací 4 anys després, repetint amb 2 representants al Consistori gràcies als vots de les 489 pedregueres i pedreguers que van confiar en nosaltres.

Vam encarar les eleccions del passat 26 de maig conscients que, per a la nostra candidatura, era difícil repetir els resultats tenint en compte el diferent context polític i social respecte al 2015 i especialment l’ofensiva mediàtica que ha patit la nostra formació a nivell estatal. No obstant això, este era l’objectiu que ens havíem marcat i l'hem aconseguit.

Amb tot això, hui es constitueix el consistori, amb algunes cares noves però amb pocs canvis pel que fa a la correlació de forces respecte a la passada legislatura. El PP perd un regidor que passa a Compromís, i que provoca un canvi que hauria de ser més formal que pràctic, ja que entenem que amb la composició de l'anterior plenari, la majoria simple de Compromís era suficient per a investir al seu candidat i governar amb tranquilitat. Per tot això volem felicitar-los pel resultat obtingut tot i desitjant que facen un ús responsable d'eixa majoria.

Esperem també i desitgem que tothom faça una lectura encertada dels resultats i entenga que, de la mateixa manera que el poble ha decidit que hi haja un govern estable, ha expressat també la voluntat de que hi haja una oposició diversa que controle l’acció de govern.  Estem convençuts, tanmateix, que la gent de Pedreguer li exigirà a este Ajuntament posar sempre i sense vacilacions els interessos del poble i de la comarca per davant de la lleialtat a qualsevol partit o govern, vinga d’on vinga i siga del color que siga.

La candidatura de la CUP, per la nostra part, vam dir en campanya que el nostre compromís de treballar per Pedreguer no estava condicionat als resultats, i mantindrem, per tant, una actitud activa a l’Ajuntament, tant pel que fa a la fiscalització del govern com a l’hora de fer les propostes que considerem que poden ser positives per a l’interés general del poble.

Volem acabar la nostra intervenció agraint a l'Albert Noguera la seua tasca com a regidor d'este grup municipal i el seu esforç i dedicació per millorar el poble de Pedreguer.

Gràcies per la vostra atenció,

Visca Pedreguer, i visca el Poble."