La CUP proposa noves mesures davant la crisi de la COVID-19

Des de la CUP de Pedreguer s'ha presentat al Govern Municipal una sèrie de propostes a afegir a les ja publicades per l'Ajuntament per tal d’intentar pal·liar l'actual situació de pandèmia.

La crisi sanitària i social provocada per la COVID-19 està afectant especialment a les classes populars: treballadores a les que se’ls ha aplicat un ERTO; xicotetes empreses i autònoms que han tancat a causa del decret d’estat d’alarma o han vist minvats els seus ingressos considerablement i persones amb dependència o vulnerabilitat econòmica i social que han vist agreujada la seua situació.

Per tal d’intentar pal·liar esta situació -que es desconeix quant durarà- des de la CUP de Pedreguer hem presentat a l’equip de govern municipal de Compromís les següents propostes a afegir a les ja publicades el passat 24 de març:

• Creació d’una comissió especial que integre l’equip de govern, els grups de l’oposició i els tècnics que es consideren oportuns per tal de valorar els recursos dels quals disposa l’Ajuntament i poder decidir entre totes quines mesures aplicar, sumant esforços i propostes entre tots els grups municipals. Funcionaria de forma telemàtica mentre dure la situació de confinament.

• Destinar el superàvit del pressupost del 2019 per a finançar ajudes econòmiques i prestacions de serveis socials, tal com es va publicar al BOE del 18 de març.

• Paralitzar les partides d'inversions del pressupost municipal de l’any 2020 que no estiguen compromeses per tal d’estudiar la necessitat de destinar eixos recursos a polítiques socials en cas de ser necessari.

• Modificar la proposta d'ajornament dels impostos i taxes municipals realitzada per l’equip de govern, afegint-hi la suspensió d’alguns d’ells mentre dure l’estat d’alarma per als particulars i xicotetes empreses afectades per la crisi. Esta suspensió es pot finançar amb les partides pressupostàries anomenades al punts anteriors. Des de la comissió indicada al primer punt caldria establir els paràmetres per a determinar qui es podria beneficiar d’esta mesura i de quines taxes i impostos.

• A la proposta de suspensió de talls de subministrament d'aigua que afecten els usuaris del servei que tinguen la condició de vulnerabilitat, cal afegir que no es cobre el rebut de l’aigua a persones i xicotetes empreses i autònoms que tinguen dificultats econòmiques durant la situació actual. Des de la comissió indicada al primer punt caldria establir els paràmetres per a determinar qui es podria beneficiar d’esta mesura.

• Que el govern municipal adquirisca el compromís de rebutjar i no aplicar el procediment d’augment de la tarifa de l'aigua presentat per TECVASA.

Estem convençuts que només des de l’acció col·lectiva i solidària podrem superar esta crisi amb garanties de respecte als drets socials i laborals de les classes populars. És l’hora d’organitzar-se i construir sobiranies que ens permeten transformar l’economia i caminar cap a un model que pose la vida per davant de qualsevol altra qüestió.

Volem per últim agrair a les treballadores sanitàries i de la resta de sectors essencials que continuen al seus llocs de treball la tasca que duen a terme, així com enviar ànims a les persones que estan patint la malaltia i fer arribar el nostre condol a aquelles que han perdut algun ésser estimat.