Nota de premsa sobre Pressupostos Municipals 2016

La CUP de Pedreguer exposa els seus motius per haver votat a favor els Pressuposots Municipals del 2016.

Al passat plenari del dia 29 de desembre de 2015, la CUP de Pedreguer va votar a favor dels pressupostos de 2016 presentats pel Govern Municipal. Les raons del posicionament, una volta debatut en la nostra assemblea i valorant si ens permetia avançar cap als objectius marcats a l'inici de la legislatura, són els següents:

• Alguns dels objectius que pretenem i que no s'estan complint ara mateix, pensem que és qüestió d'arribar a acords polítics i treballar-los, més que de modificar partides pressupostàries que ja existeixen, com poden ser el desenvolupament del Pla d'Igualtat, de la creació de llocs de treball estables, del foment del cooperativisme i xicotet comerç local i de l'aprofundiment de la participació ciutadana.
  • Vam proposar partides, i van ser acceptades, per tal de fer un estudi sobre les municipalitzacions de serveis públics que ara mateix gestionen empreses privades, altra per a fer un estudi dels valors cadastrals i veure així si realment estan mal valorats o no, i una partida per a poder tindre una infermera escolar.
  • Una de les partides on som crítics és la de les retribucions a alts càrrecs. Hi ha un increment de 36.848,89 euros respecte al pressupost de 2015, que al implicar una reducció a la partida d’indemnitzacions per assistències de 14.810 euros, suposa un increment global de 22.038,89 euros. Eixe increment està destinat a alliberar a dos regidors un 20% de la jornada i a altres dos un 30%. Entenem que si hi ha una necessitat i una justificació, és legítim fer una modificació així, però pensem que els percentatges sobre els que es calculen la jornada completa o les parcials, són sobre sous que considerem massa elevats, i també considerem inadequat que s'anuncie al poble la modificació de salaris a la baixa a l'inici de la legislatura, i ara que han pujat, no s'explique.

En qualsevol cas, en un acord global com són els pressupostos, volem donar la mà al govern municipal per tal de poder acordar no només les partides pressupostàries que hem comentat, que entenem que són objectius compartits, sinó també altres acords polítics de més profunditat i llarga durada. Esperem que l'any 2016 comencem a revertir privatitzacions, a crear i potenciar el Consell Social Municipal, a crear llocs de treball estables i posar en pràctica el repartiment del treball i la riquesa. I amb la voluntat que puguem arribar a acords en eixe sentit, hem decidit donar la nostra confiança i votar a favor dels pressupostos municipals.

Finalment, des de la CUP estem organitzant una Assemblea Oberta que anunciarem els pròxims dies per tal de tractar este tema, les línies a seguir el 2016, els primers 6 mesos a l'Ajuntament i la nostra posició sobre la investidura a Mas.