Resultat mocions plenari juny 2017

A continuació es detalla el resultat de les votacions a les diferents mocions presentades per la CUP.

Des de la CUP Pedreguer celebrem l’aprovació de les mocions al plenari d'ahir dijous demanant el tancament dels Centres d’Internament d’Estrangers i el suport i participació de la campanya del BDS (Boicot, Desinversions i Sancions) a l’Estat d’Israel pel règim d’apartheid sobre el poble palestí.

Per altra banda, critiquem l’actitud i postura del Govern Municipal de Compromís respecte les mocions presentades pel nostre grup sobre el protocol als actes religiosos i la demanda d’obligatorietat de l’assignatura de Filosofia pel curs 2017/18.
Respecte la moció sobre el protocol d’actes religiosos en la que demanàvem la no participació de representants institucionals en ells, va ser rebutjada amb els vots en contra de Compromís i PP. Es confirma així, una vegada més, el nul respecte a la laïcitat de l'estat per part d'estos grups municipals, fet que, en el cas de Compromís de Pedreguer, resulta més greu si tenim en compte la postura del seu partit en altres pobles.
Pel que fa a la moció que instava al Govern Valencià a fer obligatòries les assignatures de Filosofia a 4t d’ESO i Història de la Filosofia a 2on de Batxillerat per formar una ciutadania reflexiva, democràtica i crítica pel curs 2017/18, Compromís va presentar una esmena a la totalitat per eliminar la demanda principal de la moció: que s’aplicara la decisió pel pròxim curs, el 2017/18. Donant la proposta de Compromís un suport genèric sense concretar, i que van aprovar amb el suport del PSOE.

Des de la CUP, vam demanar a Compromís que si tenien una moció alternativa tant al protocol d’actes religiosos com a la demanda de l’assignatura de Filosofia, que la presentaren a banda i poguérem votar les dues, respectant així el text de la nostra. Però des de Compromís es van negar, intentant impedir que es poguera votar la nostra proposta, i a pesar que ens mostràvem oberts a votar a favor de la seua proposta sobre Filosofia també.

Això només respon a la política de partit que segueix Compromís de Pedreguer, que no accepta les demandes crítiques cap al seu partit per justes que siguen. I a pesar que en molts altres pobles hagen aprovat la moció de suport a la Filosofia pel curs 2017/18.

Aprovades les mocions del tancament dels CIEs i d'adherir-se a la campanya del BDS. La del protocol als actes religiosos i la demanda per a la inclusió de la filosofia pel curs 2017/2018 van ser rebutjades.