Resum plenari 27 juny 2019

Resum de la sessió plenària extraordinària celebrada el passat 27 de juny de 2019.

El passat dijous 27 de juny es va celebrar sessió plenària extraordinària, amb l’absència del nostre regidor David Prats per motius laborals, i amb el següent ordre del dia:

  1. Aprovació de l’acta anterior, 15 de juny de 2019

    L’acta va ser aprovada per unanimitat.
     
  2. Donar compte de les resolucions d’Alcaldia a que fa referència els articles 38 d) i 44.4 del ROF (delegacions i tinents d’Alcalde)

    Es dóna compte de la nomenació dels nous membres de la Junta de Govern, dels nous tinents alcaldes i de les delegacions que assumirà cada regidor.
     
  3. Donar compte d’altres resolucions d’Alcaldia

    Es dóna compte de les resolucions d’Alcaldia, de la 180 a la 264 del 2019
     
  4. Donar compte de la constitució dels grups polítics i portaveus

    Es dóna compte de la constitució dels grups polítics i quins regidors seran els portaveus.
     
  5. Proposta de periodicitat de les sessions del Ple de l’Ajuntament

    Es proposa fer les sessions plenàries ordinàries l’últim dijous de cada mes a les 20h. 

    La proposta es va aprovar per unanimitat.
     
  6. Creació, composició i règim de sessions de les Comissions Informatives

    Des del nou equip de Govern es presenta la següent proposta de composició de les Comissions Informatives, on destaca la creació d’una nova Comissió respecte a l’anterior legislatura.

    En el primer torn de paraula vam realitzar la següent pregunta:
    Volem preguntar quin ha sigut el motiu pel qual les comissions informatives han passat de 4 a 5.

    L’Alcalde va respondre que el motiu és perquè a l’anterior legislatura es van adonar que a cadascuna de les comissions hi havien moltes àrees.

    I el nostre portaveu va replicar el següent::
    Pensem que caldria establir un criteri clar per a vore quantes comissions ha d’haver. La passada legislatura les 3 comissions que es van convocar regularment, es feien, a la pràctica, totes juntes. Ara s’han dividit en 4, a les que hi ha que sumar la de Planificació. I vegent a més que l’únic regidor sense dedicació estarà amb dret a vot a totes elles, es podria pensar que siga eixe l’únic motiu per ampliar el número de comissions. I no ho plantegem perquè la qüestió econòmica siga el problema, ja que entenem que no és elevada. El problema és, com deiem, el criteri amb el que es fan i desfan les comissions. En qualsevol cas, com que no entenem el criteri seguit, ens abstindrem”.

    La proposta va ser aprovada amb els vots a favor de Compromís, PSOE, PP i l’abstenció de la CUP.

  7. Nomenament de representants de la Corporació en òrgans col·legiats

    Es proposa la següent representació de la Corporació als òrgans col·legiats, la qual va ser aprovada amb els vots de Compromís, PSOE, PP i la nostra abstenció.
     
  8. Proposta d’assistències, indemnitzacions i retribucions per dedicació exclusiva i parcial

    Es porta a debat la proposta d’assistències, indemnitzacions i de retribucions per les dedicacions exclusives i parcials, on la proposta dels salaris és:
    La nostra primera intervenció va ser per a preguntar pel motiu de l’augment del total de les retribucions: 
    Voldríem que el govern municipal ens aclarira en base a quin criteri s’ha augmentat el valor total de les retribucions fins a triplicar les del principi de la passada legislatura, passant de 40.000 € a 120.000 €.

    El portaveu de Compromís va explicar que la dedicació exclusiva del regidor de serveis municipals la portaven al programa electoral, les dedicacions del 30% per a continuar amb la dinàmica de l’anterior legislatura i per a la dedicació del 60%, va argumentar que al voltant d’un 75-80% dels registres que entren a l’Ajuntament són d’Urbanisme i per la necessitat de donar impuls al PEDASP, a la transició energètica i al Pla General. 

    Al segon torn de paraula vam realitzar la següent intervenció:
    Ací ens trobem amb 2 elements amb els que el grup municipal de la CUP no estem d’acord. Per una banda està el que ja vam exposar ací mateix la passada legislatura, i és que entenem que les retribucions als càrrecs amb dedicació són massa elevades. 

    Per altra banda, no podem estar d’acord tampoc amb el criteri que es segueix per posar unes dedicacions o unes altres. Podem entendre que, segons contextos determinats, es puga discutir si en són necessàries més o menys dedicacions, o si s’han de posar a una regidoria o a una altra. Però la qüestió és que amb el govern de la passada legislatura ja van augmentar significativament les dedicacions respecte al que havien sigut les legislatures anteriors, i ara es proposa un augment encara major. Pensem que no hi ha hagut un augment en el volum de faena de les diferents regidories que justifique eixa pujada de les dedicacions.

    De la mateixa manera, entenem que les retribucions haurien d’estar lligades, com no pot ser d’una altra manera, a les delegacions que assumisca cadascú, a la faena que faça cada regidor, i ens sobta que l’alcalde assumisca esta legislatura tres delegacions menys que l’anterior i que en canvi això no tinga cap conseqüència en el sou que rep. Com estava dient el portaveu de Compromís ara, que entra molt de volum de feina a la regidoria d’Urbanisme, i eixa feina, que li entrava l’any passat a l’Alcalde i ara li entra a un altre regidor que obté una dedicació per eixe motiu, no deurien llevar eixa dedicació a l’Alcalde? 

    Com que entenem que s’ha fet de manera arbitrària i no estem d’acord, votarem en contra.


    La proposta es va aprovada amb els 7 vots de Compromís i els vots en contra de la resta.     
  9. Expedient 9/2019 de Modificació de crèdits

    Es proposa una modificació de crèdits perquè la partida destinada als sous dels càrrecs amb dedicació no és suficient per a cobrir l’augment el que queda d’any.

    Concretament es proposa augmentar en 42.779,17 € la partida de Retribucions d’Alts Càrrecs fins als 123.355,80 €.

    En primer lloc es vota la inclusió d’este punt a l’ordre del dia, ja que al ser una modificació de crèdit que no entra dins dels motius de convocatòria dels plenaris extraordinaris, cal fer-ho.

    La inclusió a l’ordre del dia s’aprova amb els vots de Compromís, l’abstenció del PP i els vots en contra de PSOE i la CUP.

    La nostra intervenció va ser la següent:
    La CUP votarem en contra en conseqüència amb el que hem argumentat al punt anterior.

    Finalment la modificació de crèdit va ser aprovada amb els vots a favor de Compromís i els vots en contra de tots els grups de l’oposició.