Resum plenari 28 juliol 2016

Resum de la sessió plenària ordinària celebrada el passat 28 de juliol de 2016.

El passat dijous 28/07/2016 es va celebrar sessió plenària amb els següents punts a l’ordre del dia:

  1. Donar compte de les resolucions d’Alcaldia

  2. Aprovació de les festes locals per a 2017
    Els dies 3 de febrer i 15 de juliol del 2017 van ser aprovats per unanimitat com a festius locals.

  3. Festes escolars per al curs 2016-2017
    El Consell Escolar va aprovar els següents dies com a festius escolars i havia de ratificar-se per plenari:
     - Dilluns 31 octubre de 2016
     - Dimarts 17 gener de 2017
     - Divendres 17 març de 2017

    La proposta del Consell Escolar va ser aprovada per unanimitat.

  4. Aprovació dels estatuts de la UNED
    Es van portar a plenari els nous estatuts de la UNED per a aprovar-se, ja que ara, a causa de la Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local, cal que tinga la forma jurídica de Consorci per a poder seguir desenvolupant la seua activitat.
    Els estatus ja havien sigut aprovats pel Patronat de la UNED per unanimitat.

    Tots els grups municipals vam votar a favor.

  5. Recepció de les obres de la urbanització La Sella
    Es porta a plenari acceptar la recepció de les obres de la urbanització La Sella (vials, enllumenat públic, instal·lacions de subministrament aigua, clavegueram i zones verdes).
    Cal dir que l’Ajuntament ja ha recepcionat altres obres d’urbanitzacions, però la de La Sella s’estava pendent de la finalització d’algunes obres per part de la promotora.
    Un dels dubtes que havia per a la recepció de les obres és que a La Sella, el subministrament d’aigua, es fa des de 3 pous independents a la xarxa d’aigua del poble. Dins de les obres a recepcionar sols hi ha un dels pous, a l’espera de gestionar com s’obtindrien els altres dos. L’equip de Govern ens va facilitar el següent document per tal d’assegurar que els dos pous restants es podrien recepcionar després, ja siga per adquisició o expropiació.

    Des del grup municipal de la CUP hem trobat a faltar un informe tècnic urbanístic indicant que les obres estan finalitzades i en bon estat. Tampoc havia cap document on s’indicava que les deficiències que havien a la passada legislatura, que van fer que no s’aprovés la recepció, s’havien resolt.
    Al mateix temps, també entenem que els residents a la urbanització de La Sella paguen els impostos com totes les altres ciutadanes i que es deuria de recepcionar per a que tingueren els mateixos drets. Per això el sentit del nostre vot va ser l’abstenció.

    Des del grup municipal del PSOE van posar en dubte si la recepció de les obres sense els altres dos pous posaria en perill l’abastiment d’aigua, i van indicar que caldria assegurar-se.

    El portaveu del PP va dir que es desconeix l’estat de les obres a recepcionar si no hi ha cap informe del tècnic en materia urbanística, i que tampoc se’ns ha informat si les deficiències que es van detectar en la passada legislatura estan solucionades.

    Des de Compromís es va argumentar que com els veins de la urbanització també paguen els seus impostos, és de justícia que es recepcionen les obres. A més, l’Alcalde va dir que les deficiències que havien a la passada legislatura ja estan resoltes o casi, i va confirmar que no havia informe tècnic al respecte.

    El punt va ser aprovat amb els vots a favor de Compromís, l’abstenció de PSOE i la CUP, i els vots en contra del PP.

  6. Al·legacions a la proposta de línia ferroviària València-Alacant
    Després de publicar-se l’estudi realitzat per una consultora per al Ministerio de Fomento sobre les millors opcions del traçat que deu seguir el tren de la Costa, des de l’Ajuntament es proposar al·legar les opcions que afecten al terme de Pedreguer.
    Els motius per al·legar l’estudi són perquè de les 3 alternatives al traçat presentades que afecten al terme de Pedreguer, les 3 quan arriben a la fita del terme de Pedreguer amb Ondara, el traça deixa de seguir paral·lel a l’AP7 i a la N332, i es desvia per a vorejar la muntanya de La Sella, a buscar el terme de Dénia, per a tornar a seguir el paral·lelisme amb l’AP7 i N332 al límit del terme municipal amb el de Gata.
    La diferència entre les 3 alternatives presentades és on ubicar l’estació de Dénia, però les 3 provoquen un gran impacte al nostre territori, dividint el terme en més troços dels necessaris si el traçat seguira paral·lel a l’AP7 i N332 al seu pas pel nostre terme.

    La intervenció del nostre portaveu va ser la següent:
    Des de la CUP votarem a favor d’este punt. Per una banda, perquè apostem per un model de transport públic per a les classes populars, que vertebre el país i la comarca, i que a més siga el més ecològic i sostenible possible. I en el cas del tren només pot ser fent-lo paral·lel a l’AP7. Fer-lo tal i com proposa el Ministeri, rodant la Sella i anant a buscar a Dénia, només respon als interesos d’uns pocs als qui el seu negoci es basa en el model del turisme de sol i platja i de destrucció del territori.
    Per altra banda, en referència a la conclusió final de l’informe, un servei públic al servei de les classes populars no es pot plantejar en base a criteris de rentabilitat econòmica, sinó en base a les necessitats de la població.


    El punt va ser aprovat per unanimitat.

  7. Modificació del conveni amb ECOEMBES
    Es porta a plenari una modificació del conveni entre la Generalitat Valenciana i Ecoembes, al que l’Ajuntament està adherit. Esta modificació implica que Ecoembes facturarà a l’Ajuntament un 40% de paper i cartró recollit, i no entre un 30 i un 32% com estava previst, el que implica una xicoteta millora per al poble.

    Per llei, tots els envasos han de pagar una quota de menys d’un cèntim per tal de fer un prepagament del transport del residu i del cost del seu reciclatge. Els envasos pels quals s’ha efectuat aquest pagament, contenen el característic punt verd de la imatge.Screenshot_3.png
    Aixina, una llauna, una bossa de papes o una botella de lleixiu, contenen este punt verd, mentre que no passa el mateix amb una paella, un got de vidre o una bombeta. Els ajuntaments són els responsables de recollir tots els residus a reciclar i portar-los a la planta corresponent, gestió per la qual es veuen recompensats per una quantitat dinerària en funció de les tones que entreguen. Aquesta aportació als ajuntaments és, teòricament, una porció dels cèntims que l’empresa envasadora ha hagut de pagar per la gestió del residu.

    En l’actualitat, al País Valencià es consumeixen cada dia 7 milions d’envasos dels que s’inclouen al sistema (aigua, sucs, refrescos i cervesa en llaunes, plàstic, vidre i tetrabrick) i només 2 van als contenidors que toca. La resta, prop de 5 milions, van al contenidors de resta i, per tant, a les plantes generals i, en bona part, a abocadors o, senzillament, acaben tirats pels carrers, places, carreteres o platges. És a dir, Ecoembes cobra pels 7 milions d’envasos i només paga als ajuntaments per 2. La resta es recull a costa de tots els ciutadans.

    Cal remarcar que Ecoembes S.A. és una societat (Sistema Integrat de Gestió) els propietaris de la qual són, en major mesura, envasadores (Nestlé, Pescanova, Coca-Cola, etc., 55%), grans superfícies de distribució comercial (Corte Inglés, Carrefour, Mercadona, etc., 20%) i productores de matèries primes (Tetra Pak Hispania S.A., Asociación Nacional del envase de PET, ARPAL Reciclado de aluminio, etc., 20%).

    L’argument del nostre vot va ser el següent:
    Des de la CUP ens abstindrem en este punt. Entenem que és una lleugera millora en el conveni amb Ecoembes, però eixe no és el nostre model. El nostre model seria apostar per envasos reutilitzables i generar la menor quantitat possible de residus. El fet que les mateixes empreses que generen els residus siguen les que posteriorment es fan càrrec d’ells, no és garantia d’un model sostenible, sinó més bé d’afavorir el seu negoci ja que eixes empreses ja carreguen als usuaris el cost dels envasos, i per tant, malgrat que posteriorment paguen una quantitat als Ajuntaments, només han de carregar eixe cost al producte per a que no els supose res.

    El punt va ser aprovat amb els vots favorables de Compromís, PP, PSOE i l’abstenció de la CUP.

  8. Informes d’Alcaldia
    Se’ns informa de que la proposta de presentar una modificació de crèdit per via d’urgència al plenari al final no serà necessària, ja que se’ns diu que podria ser aprovada per decret d’alcaldia.
    El motiu de la presentar la modificació de crèdit per via d’urgència venia donada per la recepció d’un document del Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas on instava a l’Ajuntament a liquidar la fundació de l’escola infantil La Glorieta en 15 dies, ja que la fundació no complia la llei d’estabilitat pressupostària.
    Se’ns indica que es presentaran al·legacions al Ministeri, com també, una modificació de crèdit per a la partida de l’escoleta per a evitar la liquidació de la fundació, però en cas de no ser acceptades, caldrà convocar-se un plenari extraodinari per fer efectiva l’extinció de l’escoleta. La gestió de l’escola infantil passaria directament a l’Ajuntament, com també les treballadores.

    Seguidament, i com a cada plenari, es va fer lectura dels noms de les persones assassinades per la violència de gènere a l’Estat espanyol des de l’últim plenari, com es va acordar a la Comissió d’Igualtat. En este cas van ser 10 els noms de les persones assassinades.

  9. Mocions, precs i preguntes
    En el punt de les preguntes, un dels nostres regidors va preguntar per l’estat de les obres del pavelló esportiu, ja que a l’últim plenari es va dir que estaria llest al mes de juliol, però el dia del plenari no havien finalitzat les obres.
    L’alcalde i regidor d’esports ens va respondre que des de la direcció de l’obra li han indicat que es finalitzarà a meitat del mes d’agost, però que per al inici de la temporada estarà llest.

    Per a finalitzar, una assistent al plenari va realitzar una petició. Va sol·licitar la instal·lació d’enllumenat públic al camí que uneix el carrer dels Furs amb el camí del cementeri.