Resum plenari 28 maig 2020

Resum de la sessió plenària ordinària celebrada el passat 28 de maig de 2020.

  1. Aprovació de l'acta anterior, del 30/04/2020

    S’aprova per unanimitat.
     
  2. Donar compte de les Resolucions d’Alcaldia

     
  3. Aprovació del Reglament de participació

    El punt es va retirar per part del govern municipal. Segons van dir que per a passar-lo pel Consell de Cultura.

    A les comissions informatives, abans de retirar-lo de l’ordre del dia del plenari, vam preguntar si s’havia passat pels òrgans de participació municipals i se’ns va dir que no, que s’havia enviat per correu electrònic a les associacions. Des de la CUP vam consultar algunes associacions, i cap d’elles ho havia rebut. Tampoc ens va saber respondre el govern municipal sobre si hi havia canvis en la proposta respecte la versió que ens van enviar al 2017 (excusant-se en que ho portava altre regidor).

    Des del nostre grup municipal, pensem que no es pot portar a plenari, com pretenia fer-se, una proposta de reglament de participació que no haja passat pels òrgans de participació municipal (i no només pel consell de cultura). A més, tampoc compartim que es presente al 2020 una versió a la baixa respecte la proposta de 2017 (amb menys mecanismes de participació).
     
  4. Modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per ocupació de terrenys d’ús públic amb taules i cadires

    Es tracta de modificar l’ordenança que regula la taxa d’ocupació de via pública per tal de no cobrar-la als establiments fins final d’any.

    El nostre portaveu va argumentar el vot a favor amb la següent intervenció:
    Modificar l’ordenança per tal de que es puga suspendre temporalment eixa taxa per ocupació del sol públic per part dels bars i restaurants del poble és una de les mesures que la junta de portaveus va tractar per tal de donar suport als establiments d’hosteleria, que són dels més afectats per l’estat d’alarma i conseqüentment  el nostre grup municipal votarem a favor. Tot i això les notícies que van aplegant respecte a la continuïtat d’alguns d’estos negocis no són gens bones (alguns d’ells amb molta tradició al poble) i esperem que  les mesures que anem aprovant, malgrat que insuficients per elles mateixa, puguen ajudar a mantindre la viabilitat d’alguns d’ells.

    Es va aprovar el punt per unanimitat.
     
  5. Manifest coronavirus

    Proposat per la Condeferació de Fons de Cooperació i Solidaritat, vos l’enllacem i exposem la nostra intervenció per justificar el vot a favor:
    En línia amb el que vam fer al passat plenari, el nostre grup votarà a favor del manifest presentat, tot i que el redactat no és el que hauriem fet nosaltres ni la visió del món que plantegen els diferents fons de solidaritat és la mateixa que plantegem nosaltres. Pensem que estan molt bé les bones paraules i algunes bones intencions dels diferents fons de cooperació, però després les institucions a les que van lligades promouen polítiques comercials d’espoli als països empobrits i impedeixen el seu lliure desenvolupament. Pensem que la cooperació i la solidaritat s’ha de fer des del respecte a la lliure determinació dels pobles i des de la distribució del treball i la riquesa. I no des de les polítiques caritatives.

    Es va aprovar per unanimitat.
     
  6. Requeriment de documentació per l’adjudicació del servei de recollida de RSU

    El govern municipal ha adjudicat el servei a Fomento Valencia Medioambiente SL, i se li ha de requerir la documentació corresponent com a que està al dia amb l’administració. La mesa de contractació proposa al Ple que se li demane.

    Vam argumentar el vot en contra de la següent manera:
    La postura del nostre grup municipal respecte a la concessió del servei de recollida de residus sòlids urbans per 10 anys a una empresa privada està clara des del primer dia i no ha variat.  Per tant continuarem votant en contra dels diferents passos que el procés administratiu requerisca.
    Aprofitem per a plantejar-li al govern si no li resulta contradictori presentar al plenari un manifest de suport a la cooperació municipalista contra el coronavirus que es basa en  (i açò és literal) “...l’enfortiment de les capacitats locals en la gestió dels serveis bàsics de proximitat per afrontar qualsevol crisi…” i al punt següent demanar el vot per avançar en el procès de concessió d’un servei bàsic, com és la recollida de residus sòlids urbans, a una empresa privada, la qual cosa hipoteca  eixa “capacitat local de gestió”  per 10 anys.


    Es va aprovar amb el vot a favor de Compromís, l’abstenció del PP i el vot en contra de CUP i PSPV.

     

  7. Informes d’alcaldia
     
  8. Mocions, precs i preguntes

    Els nostres regidors van realitzar les següents preguntes a l'equip de Govern:
     
    • Vam preguntar sobre si la infermera escolar ha estat fent algun tipus de treball durant la situació de pandèmia.

      Se’ns va respondre que sí.
       
    • Al plenari de gener l’alcalde ens va dir que, respecte la problemàtica dels valors cadastrals, que s’estava mirant i que en breu ens reuniria a la comissió corresponent. La pregunta va ser si hi havia alguna novetat al respecte i quan tenien idea de convocar-la.

      El govern municipal ens va dir que estaven pendents de les novetats de cadastre i que en breu ens convocarien.
       
    • Respecte el plec de condicions que s’estava fent per a passar els contractes de subministrament elèctric a cooperatives de consum d’energia verda, estan acabats i van a utilitzar-se o com està el tema? Sembla que els contractes amb Iberdrola van a finalitzar en breu. Aleshores la idea per part del govern municipal és renovar els contractes amb Iberdrola?

      El govern municipal ens va dir que no tenen el nou plec de condicions i que segurament haurien de renovar amb Iberdrola.