Resum plenari 30 gener 2020

Resum de la sessió plenària ordinària celebrada el passat 30 de gener de 2020.

El passat dijous 30 de gener es va celebrar sessió plenària ordinària amb el següent ordre del dia:

1. Aprovació de l’acta anterior, del 27/12/2019.

L’acta es va aprovar per unanimitat.

2. Donar compte de les Resolucions d’Alcaldia.

3. Proposta de modificació i composició de les comissions informatives.

Es va realitzar una modificació per tal d’adaptar les Comissions Informatives a la renúncia del regidor de Compromís i a la nova regidora incorporada.

Es va aprovar amb els vots a favor dels grups municipals de la CUP, Compromís, i el regidor del PP Juan Gayà, i l’abstenció del grup municipal del PSPV i el regidor del PP Andrés Ferrer.

4. Proposta de modificació de representants de la corporació en òrgans col·legiats.

Igual que el punt anterior, es proposava modificar la composició per tal d’adaptar els Òrgans Col·legiats a la renúncia del regidor de Compromís i a la nova regidora incorporada.

Es va aprovar amb els vots a favor del grup municipal de Compromís i l’abstenció de la CUP, PSPV i PP.

5. Proposta de modificació de retribucions de regidories amb dedicació parcial.

Com que veiem que la política de retribucions no havia canviat, el nostre grup municipal va mantenir el vot en contra que ja havíem justificat en altres ocasions: uns salaris que, entenem, massa elevats i el fet d’haver duplicat les dedicacions en relació a la passada legislatura sense justificació.

Es va aprovar amb els vots a favor de Compromís, els vots en contra de la CUP i PSPV i l’abstenció del PP.

6. Proposta de pròrroga del contracte de RSU.

La nostra intervenció va
    El nostre grup municipal en altres pròrrogues que s’han proposat ens vam abstenir perquè se’ns deia que havien de servir per donar-li temps al govern per tal d’estudiar la possibilitat de municipalitzar el servei, la qüestió era que o es prorrograva o s’havia de treure a licitació per més anys. Entenem que la situació actual és una altra, que tal i com vam dir al passat Plenari no s’ha estudiat degudament la possibilitat de recuperar la gestió pública del servei, a més donant dades falses en esta mateixa sala sobre el servei que es va municipalitzar l’anterior legislatura, i presentant-nos una proposta per a 10 anys més de gestió privada sense consensuar degudament amb l’oposició, i per això votarem en contra.

Es va aprovar amb els vots a favor de Compromís i el vot en contra de la CUP, PSPV i PP.

7. Aprovació del Reglament del Banc de Terres.

Es va aprovar amb els vots a favor dels grups Compromís, PP i PSPV i l’abstenció de la CUP.

8. Adhesió a la Declaració d’Oci Educatiu “Ens reunim amb altres valors”.

Es tracta d’adherir-se a un programa que permet l’accés a subvencions per a activitats d’oci educatiu que es duen a terme al poble.

La moció es presenta d'urgència. Votem a favor de la urgència la CUP, el PSPV i Compromís. S’absté el PP. Per tant s’aprova la urgència.

La moció s’aprova per unanimitat.

9. Moció PSPV en defensa de la llibertat d’ensenyament.

La moció es presenta d'urgència. Votem a favor de la urgència la CUP i PSPV. Vota en contra el PP i s’absté Compromís, per la qual cosa no s’aprova la urgència, ja que es necessita de majoria absoluta.

10. Renuncia del regidor del PP Andrés Ferrer.

11. Informes d’alcaldia.

En primer lloc es va fer lectura dels 7 feminicidis a l’estat des de l’anterior plenari.

Posteriorment, des d’alcaldia es va explicar la seua versió sobre els fets que han produït i envoltat la caducitat del Pla General.

12. Mocions, precs i preguntes.

Els nostres regidors van realitzar les següent preguntes:

• Al passat plenari el regidor d’urbanisme ens va respondre sobre l’estat de la revisió cadastral, i ens va dir que es continua a l’espera d’una resposta del Cadastre sobre l’estudi que vam fer al respecte dels valors de repercussió. A més, el regidor va fer la següent afirmació:
      Creguem que encetar el meló de la revisió cadastral produeix incertesa i pot afectar a alguns pujant-los o baixant-los i pot haver gent disgustada en eixos nous valors.

Li vam preguntar si eixa afirmació era una postura del govern, i que ens concretara si anava a dur-se a terme eixa revisió cadastral o no.

El regidor d’urbanisme no va saber respondre a la pregunta.

L’alcalde va respondre que s’estava mirant, però que si que hi havia voluntat de dur-la a terme i que en breu ens reuniria a la comissió corresponent per parlar-ne.

• Respecte el servei de neteja d’edificis públics, hem observat que les despeses en materials de neteja s’han més que duplicat, passant dels vora 4.900 euros, als 11.800 euros. Ens pot dir a què es degut este augment tan gran?

El regidor de serveis municipals va respondre suposicions, sense saber els motius d’este augment. Posteriorment altra regidora del govern municipal va afirmar que es devia a que s’estava comprant productes de millor qualitat i això feia augmentar la despesa. A més que es feia, segons deia, en xicotetes quantitats i a comerços locals.